Svedi račun sa sobom!
Ta, davna 610. godina neizmjerno je važna za čovječanstvo. U njoj je počela promjena, a ta promjena je bila stvarna, istinska, jer je bila individualna. Znam, da znate da je u toj godini započela objava Kur'ana. Bio je Ramazan, blagoslovljeni mjesec u kojem su i ranije objave započinjale teći ka ljudskim srcima.
To, što je Poslanik počeo primati u blagoslovljenoj kaderskoj noći, promijenilo je ljude. Ljudi koji su bili daleko od istine, daleko od ljudskih, univerzalnih vrijednosti, promijenili su se. Omer r.a., je postao drugačiji, postao je musliman. Halid ibn Velid je postao drugačiji, postao je musliman. Amr ibn As postao je drugačiji, postao je musliman. I Ebu Sufjan se promijenio i njegova supruga Hinda, i ona. Promijenili su se mnogi. Bilo ih je toliko da Poslanik na Oprosnom hadždžu govori pred više od stotinu hiljada ljudi koje je Objava promijenila i odgojila.
Ono što je te sudbonosne godine, kad svjetlo obasja pećinu Hira, došlo, promijenilo je narode. Tamo gdje se kipovima klanjalo, stigao je tewhid. Tamo gdje se vatri klanjalo, stigao je tewhid. Nama je braćo stigao Ramazan. On nam dolazi svake godine da nas podsjeti na veličinu događaja iz pećine Hira i snagu riječi Božije koja je čovjeku uvijek u Ramazanu počinjala teći. I Ibrahimu a.s., Suhufi su u Ramazanu došli. I Musau a.s., Tevrat i Davudu a.s., Zebur i Isau a.s., Indžil i Muhammedu a.s., Kur'an.
Ramazan je poseban. Poslanik kaže da je on mjesec blagoslova, sreće i napretka. Kaže da se u njemu djela dobra uvećavaju i množe. Kaže da kad on nastupi Allahov prijesto se zasvijetli. Poslanik kaže da je Ramazan izuzetna počast čovjeku, čak veća od one koju je Musa a.s. doživio razgovarajući s Allahom dž.š..
Poslanik kaže: „Ko posti Ramazan iskreno vjerujući i svodeći račun sa sobom, izaći će iz Ramazana čist od grijeha“./Muttefekun alejhi/. Ovaj nas hadis uči da je Ramazan mjesec promjene. U njemu se treba događati stvarna, istinska promjena, a istinska je kad mijenjaš sebe. Nije dovoljno u Ramazanu samo postiti i drugim se ibadetima posvetiti da bi se grijeha oslobodio. Nužno je svesti račun sa sobom, preispitati se i promijeniti kod sebe ono što ne valja, odbaciti ono što se s riječju Božijom koja u Ramazanu ka srcu tvom poteče, ne slaže.
Jest, istina je, u Ramazanu se posvetim namazu. Ne bi ni jedan propustio jer je ovo mjesec poseban. Posteći i klanjajući u ovom blagoslovljenom mjesecu razmišljam i sebe pitam: zašto ja svaki dan u godini ne klanjam redovno? To je, jasno mi je, obaveza neodgodiva. Ne može se ostavljanje namaza ničim opravdati, ničim zamijeniti. Klanjati se mora, tako piše u Objavi koja je u Ramazanu počela teći ka srcima našim. Ramazanski ibadeti, blagoslov i berićet njegov, omekšaše moje srce, otvoriše ga i do njega doprije riječ Božija koja se sto trideset puta u Kur'anu ponavlja a namaz naređuje. Hoću se grijeha osloboditi. Zato sad u Ramazanu svodim račun sa sobom i sebi govorim: mnogo mi je namaza prošlo. Mijenjati se moram i ovu ramazansku praksu redovnog klanjanja, preslikat ću u svoju svakodnevnicu. Šta je Ramazan i ja u njemu ako ništa ne promijenim? A samo oni koji svodeći račun sa sobom, Ramazan provedu, od grijeha će se osloboditi. Pokaj se brate za propušteno, i neka te riječ Objave u Ramazanu čovjeku poslane, dotakne i promijeni.
Jest, istina je, u Ramazanu se od grijeha sustežem. Izbjegavam ih. Svesjtan sam posebnosti ovog mjeseca i njegovih blagodati neizmjernih. Prestaju ljudi piti alkohol pred Ramazan i u Ramazanu ustrajavaju odričući se tog harama velikog. Prestaju mnogi ići u kladionicu i kockati se jer Ramazan je mjesec poseban. Kako da u Ramazanu činim tako teške grijehe, pita se čovjek? Kad u Ramazanu neko počne ogovarati, ružno pričati, psovkom se služiti, upozorimo ga: Ramazan je.
Ono što je Poslanik počeo primati u pećini Hira u toj sudbonosnoj godini za čovjeka i u noći kaderskjoj blagoslovljenoj, promijenilo je ljude. Divimo se spremnosti Poslanikovih ashaba da se mijenjaju. Kad je stigao ajet da je alkohol haram, prolili su sve što su imali od tog zla u svojim kućama. Da bi iz Ramazana izašao čist od grijeha, moraš svesti račun sa sobom. Postani istinski musliman i reci: ja primjerom moje braće: Omera, Osmana, Alije, Halida, Amra, Bilala i brojnih s kojima je Allah zadovoljan, odbacujem grijeh. Ramazan me mijenja i neću se poslije njega alkoholu vratiti. U ovim danima do mog srca dopire riječ Božija koja glasi: „Ako se budete klonili velikih grijeha, onih koji su vama zabranjeni, Mi ćemo preko manjih ispada vaših preći i uvešćemo vas u divno mjesto“. /En-Nisa,31./
Ja čvrsto odlučujem o ovom blagoslovljenom mjesecu u kojem i melek Džibril silazi na zemlju u onoj noći u kojoj je započela stvarna , istinska promjena čovjeka, da ću se kloniti kocke, okaniti kladionice i da ću se posvetiti poštenom životu, marljivo ću raditi i truditi se kako bi halalom hranio sebe i porodicu. Znam da je Poslanik upozorio da tijelo koje se haramom hrani, vatri će biti gorivo.
Ponovi mi Poslaniče, ko će izaći iz Ramazana čist od grijeha? Onaj ko svede račun sa sobom i promijeni se. Onaj ko jasno uvidi šta je kod njega loše i to odbaci. Šta bi mi značio Ramazan ako bi u njemu samo postio i ibadetio i samo u njemu od grijeha se čuvao a poslije bajrama opet šejtanu u zagrljaj uskočio. Šta bi značio Ramazan ako bi poslije njega opet alkoholu dopustio da me truje i opet haramu da me za vatru priprema, omogućio.
Ono što je u Ramazanu te sudbonosne godine ka ljudskim srcima krenulo načinilo je da sablja Halidova koja je služila nevjerstvu postane sejfullah. Načinilo je da rječitost i znanje Amrovo služe islamu. Šta ako iz Ramazana izađem isti? To znači da sam živio tradiciju ali me riječ Božija nije dotakla.
Uzvišeni Bože, pomozi da nas riječ Tvoja iz sna probudi i promjeni istinskoj povede. Amin!
Izet ef. Čamdžić
10.06.2016.god.
Ta, davna 610. godina neizmjerno je važna za čovječanstvo. U njoj je počela promjena, a ta promjena je bila stvarna, istinska, jer je bila individualna. Znam, da znate da je u toj godini započela objava Kur'ana. Bio je Ramazan, blagoslovljeni mjesec u kojem su i ranije objave započinjale teći ka ljudskim srcima.
To, što je Poslanik počeo primati u blagoslovljenoj kaderskoj noći, promijenilo je ljude. Ljudi koji su bili daleko od istine, daleko od ljudskih, univerzalnih vrijednosti, promijenili su se. Omer r.a., je postao drugačiji, postao je musliman. Halid ibn Velid je postao drugačiji, postao je musliman. Amr ibn As postao je drugačiji, postao je musliman. I Ebu Sufjan se promijenio i njegova supruga Hinda, i ona. Promijenili su se mnogi. Bilo ih je toliko da Poslanik na Oprosnom hadždžu govori pred više od stotinu hiljada ljudi koje je Objava promijenila i odgojila.
Ono što je te sudbonosne godine, kad svjetlo obasja pećinu Hira, došlo, promijenilo je narode. Tamo gdje se kipovima klanjalo, stigao je tewhid. Tamo gdje se vatri klanjalo, stigao je tewhid. Nama je braćo stigao Ramazan. On nam dolazi svake godine da nas podsjeti na veličinu događaja iz pećine Hira i snagu riječi Božije koja je čovjeku uvijek u Ramazanu počinjala teći. I Ibrahimu a.s., Suhufi su u Ramazanu došli. I Musau a.s., Tevrat i Davudu a.s., Zebur i Isau a.s., Indžil i Muhammedu a.s., Kur'an.
Ramazan je poseban. Poslanik kaže da je on mjesec blagoslova, sreće i napretka. Kaže da se u njemu djela dobra uvećavaju i množe. Kaže da kad on nastupi Allahov prijesto se zasvijetli. Poslanik kaže da je Ramazan izuzetna počast čovjeku, čak veća od one koju je Musa a.s. doživio razgovarajući s Allahom dž.š..
Poslanik kaže: „Ko posti Ramazan iskreno vjerujući i svodeći račun sa sobom, izaći će iz Ramazana čist od grijeha“./Muttefekun alejhi/. Ovaj nas hadis uči da je Ramazan mjesec promjene. U njemu se treba događati stvarna, istinska promjena, a istinska je kad mijenjaš sebe. Nije dovoljno u Ramazanu samo postiti i drugim se ibadetima posvetiti da bi se grijeha oslobodio. Nužno je svesti račun sa sobom, preispitati se i promijeniti kod sebe ono što ne valja, odbaciti ono što se s riječju Božijom koja u Ramazanu ka srcu tvom poteče, ne slaže.
Jest, istina je, u Ramazanu se posvetim namazu. Ne bi ni jedan propustio jer je ovo mjesec poseban. Posteći i klanjajući u ovom blagoslovljenom mjesecu razmišljam i sebe pitam: zašto ja svaki dan u godini ne klanjam redovno? To je, jasno mi je, obaveza neodgodiva. Ne može se ostavljanje namaza ničim opravdati, ničim zamijeniti. Klanjati se mora, tako piše u Objavi koja je u Ramazanu počela teći ka srcima našim. Ramazanski ibadeti, blagoslov i berićet njegov, omekšaše moje srce, otvoriše ga i do njega doprije riječ Božija koja se sto trideset puta u Kur'anu ponavlja a namaz naređuje. Hoću se grijeha osloboditi. Zato sad u Ramazanu svodim račun sa sobom i sebi govorim: mnogo mi je namaza prošlo. Mijenjati se moram i ovu ramazansku praksu redovnog klanjanja, preslikat ću u svoju svakodnevnicu. Šta je Ramazan i ja u njemu ako ništa ne promijenim? A samo oni koji svodeći račun sa sobom, Ramazan provedu, od grijeha će se osloboditi. Pokaj se brate za propušteno, i neka te riječ Objave u Ramazanu čovjeku poslane, dotakne i promijeni.
Jest, istina je, u Ramazanu se od grijeha sustežem. Izbjegavam ih. Svesjtan sam posebnosti ovog mjeseca i njegovih blagodati neizmjernih. Prestaju ljudi piti alkohol pred Ramazan i u Ramazanu ustrajavaju odričući se tog harama velikog. Prestaju mnogi ići u kladionicu i kockati se jer Ramazan je mjesec poseban. Kako da u Ramazanu činim tako teške grijehe, pita se čovjek? Kad u Ramazanu neko počne ogovarati, ružno pričati, psovkom se služiti, upozorimo ga: Ramazan je.
Ono što je Poslanik počeo primati u pećini Hira u toj sudbonosnoj godini za čovjeka i u noći kaderskjoj blagoslovljenoj, promijenilo je ljude. Divimo se spremnosti Poslanikovih ashaba da se mijenjaju. Kad je stigao ajet da je alkohol haram, prolili su sve što su imali od tog zla u svojim kućama. Da bi iz Ramazana izašao čist od grijeha, moraš svesti račun sa sobom. Postani istinski musliman i reci: ja primjerom moje braće: Omera, Osmana, Alije, Halida, Amra, Bilala i brojnih s kojima je Allah zadovoljan, odbacujem grijeh. Ramazan me mijenja i neću se poslije njega alkoholu vratiti. U ovim danima do mog srca dopire riječ Božija koja glasi: „Ako se budete klonili velikih grijeha, onih koji su vama zabranjeni, Mi ćemo preko manjih ispada vaših preći i uvešćemo vas u divno mjesto“. /En-Nisa,31./
Ja čvrsto odlučujem o ovom blagoslovljenom mjesecu u kojem i melek Džibril silazi na zemlju u onoj noći u kojoj je započela stvarna , istinska promjena čovjeka, da ću se kloniti kocke, okaniti kladionice i da ću se posvetiti poštenom životu, marljivo ću raditi i truditi se kako bi halalom hranio sebe i porodicu. Znam da je Poslanik upozorio da tijelo koje se haramom hrani, vatri će biti gorivo.
Ponovi mi Poslaniče, ko će izaći iz Ramazana čist od grijeha? Onaj ko svede račun sa sobom i promijeni se. Onaj ko jasno uvidi šta je kod njega loše i to odbaci. Šta bi mi značio Ramazan ako bi u njemu samo postio i ibadetio i samo u njemu od grijeha se čuvao a poslije bajrama opet šejtanu u zagrljaj uskočio. Šta bi značio Ramazan ako bi poslije njega opet alkoholu dopustio da me truje i opet haramu da me za vatru priprema, omogućio.
Ono što je u Ramazanu te sudbonosne godine ka ljudskim srcima krenulo načinilo je da sablja Halidova koja je služila nevjerstvu postane sejfullah. Načinilo je da rječitost i znanje Amrovo služe islamu. Šta ako iz Ramazana izađem isti? To znači da sam živio tradiciju ali me riječ Božija nije dotakla.
Uzvišeni Bože, pomozi da nas riječ Tvoja iz sna probudi i promjeni istinskoj povede. Amin!
Izet ef. Čamdžić
10.06.2016.god.
Нема коментара:
Постави коментар